Lauko žiniasklaidos asociacija (OMA, Australija) šiandien pasidalino mokslinio tyrimo duomenimis, kurie rodo, kad reklama statiniuose stenduose ir led lauko ekranuose daro ilgalaikį įspūdį, užtenka vien trumpai žvilgtelėti.


Didžiausio tokio pobūdžio neuromokslinio tyrimo, kuriame yra daugiau nei milijonas duomenų, išvados rodo, kad statinė lauko reklama yra tokia pat efektyvi kaip 30 sekundžių radijo reklama ar 15 sekundžių televizijos klipas.


O reklama, matoma led lauko ekranuose, daro vidutiniškai 63% didesnį poveikį nei statinė lauko reklama.



„Mes ne tik pateikėme neginčijamą, mokslinį, poveikio pasąmonei įrodymą, bet ir parodėme, kad pakanka tik vieno žvilgsnio į vieną iš lauko reklamų, kad reklamos žinutė sukeltų emocinį atsaką, kuris lieka ilgalaikėje atmintyje", -sako OMA generalinė direktorė Charmaine Moldrich.


Dvejų metus trukęs mokslinis tyrimas, kurį atliko Melburne įsikūrusi neuromokslinių tyrimų bendrovė „Neuro-Insight“, naudojo akių sekimo ir smegenų vizualizavimo technologijas, kad analizuotų smegenų nervų atsaką žiūrint į lauko reklamą.


Tyrime dalyvavo daugiau nei 2000 žmonių ir buvo užfiksuotos jų reakcijos į daugiau nei 800 skirtingų lauko reklamos klipų ir maketų.


„Siekėme parodyti reklamuotojams ir reklamos agentūroms, kad jų kampanijos veikia ir kad jos palieka ilgalaikį įspūdį auditorijai, o tai neabejotinai turės įtakos būsimoms reklamos kampanijoms“, - sakė Moldrichas.

  • Renatas Parojus

Kadangi žmonės vėl grįžo/grįžta prie realių apsipirkimų, svarbu nepamiršti, kad lauko video reklama skirta ne tik prekės ženklo žinomumo didinimui. Ji taip pat gali paskatinti vartotojų aktyvumą realiame pasaulyje.

Remiantis Harriso ataskaita, 27% žmonių teigia, kad lauko video reklama juos informavo apie naujus/esamus verslus jų mieste, o 20% iš jų sako, kad lauko reklama turėjo įtakos jų sprendimui pirkti produktą ar paslaugą. Be to, nauja WARC / „Posterscope“ ataskaita, kurioje buvo analizuojamos lauko reklamos kampanijos per paskutinius 5 metus nuo 2015–2020 m., parodė, kad lauko reklama daro didelę įtaką pirkėjų srautui ir pardavimams fizinėse parduotuvėse. Tyrimo duomenimis, vartotojai, matantys lauko reklamą, yra:


46% labiau linkę apsilankyti parduotuvėje.

28% didesnė tikimybė, kad pirks parduotuvėje.


Tačiau tik tuo lauko video reklamos įtaka nesibaigia.


Lauko reklama taip pat skatina vartotojų veiklą internete.


Visi žinome, kad pandemija (tikriausiai ilgam) pakeitė mūsų pirkimo įpročius. Būtinybė pirkti internete, tuomet, kai galiojo draudimai lankytis fizinėse parduotuvėse, paskatino daug daugiau žmonių nei įprastai apsipirkinėti internetu. Aptarkime, kaip lauko reklama skatina vartotojų aktyvumą internete.


Lauko reklama taip pat puikiai veikia kartu su kitais media kanalais, didindama jų poveikį. Tas pats WARC / Posterscope tyrimas parodė, kad vartotojai, matantys lauko video reklamą, yra:


53% labiau linkę ieškoti prekės ženklo internete.

56% didesnė tikimybė, kad pirks internetu.


Tai atitinka ankstesnius tyrimus, kurie parodė, kad lauko video reklama lenkia kitus žiniasklaidos kanalus, skatindama pirkimą internete beveik 4: 1. Tai taip pat patvirtina 2019 m. „Facebook“ atliktas tyrimas apie lauko reklamos ir „Facebook“ skelbimų derinimo efektyvumą. Jų rezultatai parodė, kad „Facebook“, ir lauko video reklamos naudojimas (rodant tą pačią žinutę, laikantis to paties dizaino) buvo geriausias - bendras poveikis pasirodė esąs 13% efektyvesnis nei tikėtasi.




O kaip jūsų prekės ženklas naudos lauko reklamą, kad paskatintų vartotojų elgseną?


Susisiekite su Piksel, kad sužinotumėte daugiau apie tai, kaip pasiekti norimą auditoriją ir paskatinti juos apsipirkti, tiek internete, tiek realiame pasaulyje.

  • Renatas Parojus

Keli faktoriai formuosiantys lauko reklamą.

Atėjo laikas pakalbėti apie tendencijas. Nors, spėlioti tokiu metu, kai visas pasaulis skendi nežinioje, o didžioji dalis jo yra sukaustyta įvairiausių griežtumų ribojimais, atrodo nelabai logiška.


Šiaip ar taip. Kad ir kas atsitiko praeitais, išbandymų kupinais metais, tai buvo puikus kantrybės išbandymas. Pandemijai nuspaudus stabdžių pedalą, teko stabtelėti ir mums. Didžioji dalis agentūrinių klientų stabdė savo reklamos kampanijas viena po kitos. Eterį bandėme užpildyti (kaip ir visi lauko reklamos žaidėjai) COVID žinutėmis ir padėkomis medikams ar remdami įvairiausias paramos iniciatyvas.


Bet, net ir tokiu momentu, Piksel visgi matė šviesą tunelio gale ir turėjo galimybę permąstyti kaip atrodys skaitmeninė lauko reklama po pandemijos. Galbūt nepateiksime jokių didelių įžvalgų, tačiau nubrėšime kertines jėgas, kurios praėjusiais metais vertė skaitmeninę lauko reklamą rusenti ir laukti progos įsiliepsnoti, vos tik viskas stos į normalias vėžias.



Kaip lauko reklama veikiausiai atrodys 2021-aisias?


Tikriausiai visi galime 2020-uosius nurašyti kaip blogus metus. Ypač lauko reklamoje. Visų pirma, mes tikrai negalime tikėtis, jog visos tendencijos, kurios buvo aktualios šioje industrijoje prieš pandemiją, magiškai ims ir prigis iš naujo lyg niekur nieko. Užtikrinti galime būti tik tuo, kad COVID-19 faktiškai nuo pamatų pakeitė daugelį komercinių veiklų.


Lauko reklama prisikels naujam gyvenimui ir niekas tam nesutrukdys


Žmonės nėra sutverti mėnesių mėnesiais tūnoti namuose, tad pagaliau atėjus laikui nusiplėšti kaukes ir tęsti įprastą gyvenimą, jie turės kažkur išsilieti. Kaip jau galima nuspėti, kuo daugiau žmonių grįš į išorinį pasaulį, tuo turėsime daugiau galimybių su jais „bendrauti“. Kontaktų su realiu pasauliu vis daugės ir įmonės turėtų pradėti tam ruoštis kaip įmanoma ankščiau.


LED lauko ekranams rasis naujų galimybių mažesniuose miestuose


Pandemijos padarinius skaudžiausiai pajuto didmiesčiai. Viena iš priežasčių, kodėl taip nutiko, labai aiški – didesnis žmonių tankis. Kadangi karantino ribojimai skirtinguose miestuose panašu nebus vienodi, yra nemenka tikimybė, kad dalis jų greitu metu bus švelninami mažesniuose miestuose. Tokie karantino atlaisvinimai suteikia galimybę transliuoti reklamą prieš tai beveik neišnaudotuose reklamos plotuose, užuot sutelkę savo reklamines lėšas tik į didžiuosius miestus. Piksel savo ekranus turi Mažeikiuose, Marijampolėje ir Alytuje ir pandemijos metu teko pastebėti, kad sustabdytų kampanijų ten buvo mažiau.


Optimaliausi sprendimai


Su led ekranų plėtra (vien per paskutinius 2 metus Piksel įrengė 6 naujus ekranus) ir sparčiai besivystančiomis galimybėmis, reklamos planavimas visoje Lietuvoje ir kampanijos paleidimas dar niekada nebuvo toks paprastas. Lauko reklama visada bus solidus kanalas, tačiau jis turi daug daugiau potencialo, nei esame linkę manyti.


#laukoreklama #ledekranai #piksel #pikselekranai #videoekranai

Adresas: J. Balčikonio g. 9, (Delta biurai), Vilnius. 

info@piksel.lt | +370 690 666 33

UAB "Videoarchitektai"